XSR900 GP
XSR900 GP er designet for å vekke minner fra gullalderen, og er den ultimate blandingen av retro racingstil kombinert med det siste innen banebrytende teknologi, alt for å gi en spennende tur og for å stimulere sansene på en måte som ingen andre.
Med et utseende som minner om YZR500-sykkelen som ble kjørt til seier av ikoniske Yamaha-førere på 80- og 90-tallet, er XSR900 GP en feiring av Yamahas racing-arv som vi ikke har sett maken til. YZR Grand Prix raceren har vært modell for frontkåpen og hekken, og vekker minner fra Grand Prix-racingens gullalder – en sann hyllest til noen av de mest ikoniske racersyklene fra Yamahas fortid.
Ikke la deg lure av heritage-stilen, under karosseriet finner du det siste innen banebrytende Yamaha-teknologi, noe som sørger for en mer enn kapabel maskin som begeistrer hver gang du vrir på gassen. Det siste innen bremse- og fjæringskomponenter forbedrer kjøreegenskapene, mens integrerte kjøremoduser og en omfattende elektronikkpakke hever listen ytterligere.
Denne modellen kommer også i en nedsatt A2-versjon.
Begrenset A2-versjon – 35,0 kW (47,6 HK) ved 6000 o/min Ubegrenset A2-versjon – 70,0 kW (95,2 HK) ved 9000 o/min
Funksjoner
- Karakteristisk design som minner om Grand Prix-syklene på 80- og 90-tallet
- Ny 5-tommers TFT-fargeskjerm med tilkobling
- Fullt justerbar KYB-fjæring foran og bak
- Nydesignet clip on-styre og styrebrytere
- Chassis i Deltabox-stil med økt stivhet
- Revidert, 80-tallsinspirert hovedsete, nye sidedeksler og avtagbart setedeksel
- Fotpinner i ny stil og ny posisjonering
- Yamaha kjørekontroll YRC og 6-akset IMU
- Cruisekontroll, tredje generasjons Quick Shift-system, og A&S Clutch
- Sofistikert momentsterk EU5+ 890 cc CP3-motor
- Yamaha Spinforged-hjul utstyrt med Bridgestone Battlax Hypersport S23-dekk
209.900,-
Frakt, leverings- og klargjøringskostnader kommer i tillegg med kr. 4.000,-.

Tekniske data
Farger | Legend Red, Power Grey |
---|---|
Motortype | Firetakt, Væskekjølt, DOHC, 4-ventilers, 3-sylindret |
Slagvolum | 890cc |
Maks. effekt | 87,5 kW (119 HK) @ 10 000 o/min |
Maks. dreiemoment | 93 Nm (9,5 kg-m) ved 7000 o/min. |
Setehøyde | 835 mm |
Servicevekt | 200 kg |
Tankvolum | 14 L |
Tekniske data
Farger | Legend Red, Power Grey |
---|---|
Motortype | Firetakt, Væskekjølt, DOHC, 4-ventilers, 3-sylindret |
Slagvolum | 890cc |
Maks. effekt | 87,5 kW (119 HK) @ 10 000 o/min |
Maks. dreiemoment | 93 Nm (9,5 kg-m) ved 7000 o/min. |
Setehøyde | 835 mm |
Servicevekt | 200 kg |
Tankvolum | 14 L |
XSR900 GP
XSR900 GP er designet for å vekke minner fra gullalderen, og er den ultimate blandingen av retro racingstil kombinert med det siste innen banebrytende teknologi, alt for å gi en spennende tur og for å stimulere sansene på en måte som ingen andre.
Med et utseende som minner om YZR500-sykkelen som ble kjørt til seier av ikoniske Yamaha-førere på 80- og 90-tallet, er XSR900 GP en feiring av Yamahas racing-arv som vi ikke har sett maken til. YZR Grand Prix raceren har vært modell for frontkåpen og hekken, og vekker minner fra Grand Prix-racingens gullalder – en sann hyllest til noen av de mest ikoniske racersyklene fra Yamahas fortid.
Ikke la deg lure av heritage-stilen, under karosseriet finner du det siste innen banebrytende Yamaha-teknologi, noe som sørger for en mer enn kapabel maskin som begeistrer hver gang du vrir på gassen. Det siste innen bremse- og fjæringskomponenter forbedrer kjøreegenskapene, mens integrerte kjøremoduser og en omfattende elektronikkpakke hever listen ytterligere.
Denne modellen kommer også i en nedsatt A2-versjon.
Begrenset A2-versjon – 35,0 kW (47,6 HK) ved 6000 o/min Ubegrenset A2-versjon – 70,0 kW (95,2 HK) ved 9000 o/min
Funksjoner
- Karakteristisk design som minner om Grand Prix-syklene på 80- og 90-tallet
- Ny 5-tommers TFT-fargeskjerm med tilkobling
- Fullt justerbar KYB-fjæring foran og bak
- Nydesignet clip on-styre og styrebrytere
- Chassis i Deltabox-stil med økt stivhet
- Revidert, 80-tallsinspirert hovedsete, nye sidedeksler og avtagbart setedeksel
- Fotpinner i ny stil og ny posisjonering
- Yamaha kjørekontroll YRC og 6-akset IMU
- Cruisekontroll, tredje generasjons Quick Shift-system, og A&S Clutch
- Sofistikert momentsterk EU5+ 890 cc CP3-motor
- Yamaha Spinforged-hjul utstyrt med Bridgestone Battlax Hypersport S23-dekk
209.900,-
Frakt, leverings- og klargjøringskostnader kommer i tillegg med kr. 4.000,-.
