R9 2025
Lanseringen av en ny ‘R’-modell har alltid vært en spesiell hendelse for Yamaha, og med R9 er det ikke annerledes. Mens denne neste generasjonen av Supersport markerer begynnelsen på et nytt kapittel, forblir historien den samme med R9s tydelige opphav i Yamahas racing-DNA. Fra racing-utviklet teknologi til MotoGP-designelementer, er R9 et produkt av Yamahas racing på aller høyeste nivå.
A New Generation of Supersport
R9 tar velprøvd teknologi avledet fra racing, og kombinerer den med den kritikerroste tresylindrete motorplattformen som har revolusjonert Yamaha-merket det siste tiåret. Ekteskapet mellom dette berømte momentsterke kraftverket og Yamahas anerkjente skarpe kjøreegenskaper skaper en perfekt balansert Supersport-modell verdig statusen som R-seriens flaggskip.
R9 beholder mange av de MotoGP-inspirerte designelementene som har blitt synonymt med Yamahas Supersport-modeller, og representerer progresjonen som forventes av en ny generasjon. I tillegg gir fjæring og bremser fra Brembo presisjon, kjøreegenskaper og smidighet på R1-nivå som Yamahas Supersport-serie er så kjent for.
- 890cc CP3 væskekjølt 4-takts, 3-sylindret motor
- Letteste Deltabox-ramme i aluminium på en Yamaha Supersport-modell
- Aggressivt aerodynamisk karosseri med winglets for økt marktrykk
- Brembo hovedsylinder foran og Stylema-kalipere sammen med 320 mm bremseskiver
- Nye generasjon KYB fullt justerbar fjæring
- Yamaha Ride Control med mulighet for individuelle innstillinger
- Nedleggsensitive førerhjelpemidler, inkludert traction-control, sli-control og bremsekontroll
- Power Modes, Launch Control og Lift Control
- Engine Brake Management og Back Slip Regulator
- 5″ TFT-skjerm med full tilkobling
- Banefokusert utstyr, inkludert clip-on-styre og tredje generasjons QSS
- Loggfør og analyser kjøredata med Y-TRAC
212.900,-
Frakt, leverings- og klargjøringskostnader kommer i tillegg med kr. 4.000,-.

Tekniske data
Farger | Tech Black, Icon Blue |
---|---|
Motortype | Firetakt, Væskekjølt, DOHC, 4-ventilers, 3-sylindret |
Slagvolum | 890 cc |
Maks. effekt | 87,5 kW (119,0PS) @ 10 000 o/min |
Maks. dreiemoment | 93,0 N・m(9,5 kgf・m)/7000 o/min |
Setehøyde | 830 mm |
Servicevekt | 195 kg |
Tankvolum | 14L |
Tekniske data
Farger | Tech Black, Icon Blue |
---|---|
Motortype | Firetakt, Væskekjølt, DOHC, 4-ventilers, 3-sylindret |
Slagvolum | 890 cc |
Maks. effekt | 87,5 kW (119,0PS) @ 10 000 o/min |
Maks. dreiemoment | 93,0 N・m(9,5 kgf・m)/7000 o/min |
Setehøyde | 830 mm |
Servicevekt | 195 kg |
Tankvolum | 14L |
R9 2025
Lanseringen av en ny ‘R’-modell har alltid vært en spesiell hendelse for Yamaha, og med R9 er det ikke annerledes. Mens denne neste generasjonen av Supersport markerer begynnelsen på et nytt kapittel, forblir historien den samme med R9s tydelige opphav i Yamahas racing-DNA. Fra racing-utviklet teknologi til MotoGP-designelementer, er R9 et produkt av Yamahas racing på aller høyeste nivå.
A New Generation of Supersport
R9 tar velprøvd teknologi avledet fra racing, og kombinerer den med den kritikerroste tresylindrete motorplattformen som har revolusjonert Yamaha-merket det siste tiåret. Ekteskapet mellom dette berømte momentsterke kraftverket og Yamahas anerkjente skarpe kjøreegenskaper skaper en perfekt balansert Supersport-modell verdig statusen som R-seriens flaggskip.
R9 beholder mange av de MotoGP-inspirerte designelementene som har blitt synonymt med Yamahas Supersport-modeller, og representerer progresjonen som forventes av en ny generasjon. I tillegg gir fjæring og bremser fra Brembo presisjon, kjøreegenskaper og smidighet på R1-nivå som Yamahas Supersport-serie er så kjent for.
- 890cc CP3 væskekjølt 4-takts, 3-sylindret motor
- Letteste Deltabox-ramme i aluminium på en Yamaha Supersport-modell
- Aggressivt aerodynamisk karosseri med winglets for økt marktrykk
- Brembo hovedsylinder foran og Stylema-kalipere sammen med 320 mm bremseskiver
- Nye generasjon KYB fullt justerbar fjæring
- Yamaha Ride Control med mulighet for individuelle innstillinger
- Nedleggsensitive førerhjelpemidler, inkludert traction-control, sli-control og bremsekontroll
- Power Modes, Launch Control og Lift Control
- Engine Brake Management og Back Slip Regulator
- 5″ TFT-skjerm med full tilkobling
- Banefokusert utstyr, inkludert clip-on-styre og tredje generasjons QSS
- Loggfør og analyser kjøredata med Y-TRAC
212.900,-
Frakt, leverings- og klargjøringskostnader kommer i tillegg med kr. 4.000,-.
