M 1000 RR

Racing – ingen over ingen ved siden…..

Om adrenalin pumper, konkurranseinstinkt og lidenskapen for aktiv kjøring raser i kroppen, da er dette en perfekt sykkel for deg. Her snakker vi om overlegen interaksjon mellom fører og og sykkel. M 1000 RR er utviklet for bruk i Racing, men gjort tilgjengelig og tilpasset for normal kjøring på vei. BMW M 1000 RR, eller M RR som den ofte betegnes, er tatt frem uten kompromiss, ved å kun benytte optimale komponenter og selvsagt en millimeterpresisjon i bygge av sykkelen. Her er det benyttet High Performance/High Tech komponenter ned til den minste detalj.

«M» Propably the most powerful letter in the world

I sin søken for å bygge en optimal motorsykkel har BMW gjennom sitt «M» program som er godt kjent i bilverdenen, nå tatt frem en optimal Motorsykkel. BMW M 1000 RR er utviklet for racing, men perfeksjonert også for kjøring på vei.

For å sikre optimal effekt både på bane og på vei, har man økt effekt på den 4 cyl. motoren sammenlignet med RR: for å øke moment i mellomregistret. Man har økt med 500 RMP, nå hele 15.100rpm. Titan råder er lettere, ventilarmer er 1,5mm smalere, luftfilter funnel er kortere m.m. Millimeter for millimeter gir millisekunder på millisekunder…

Kort fortalt: En optimal motorsykkel både for bane og vei.

Fra kr 405.000,-

Frak montering og registreringsomkostning tilkommer med kr. 5.000,-

Bilde av sykkkelens merke

Tekniske data

Motortype Vann/oljekjølt 4 cyl rekkemotor, 4 titan ventiler pr cylinder og BMW ShiftCam
Slagvolum 999
Maks. effekt 212Hk, (156kW) v/14500rpm
Maks. dreiemoment 113Nm v/11.000rpm
Setehøyde 832mm / skrittlengde 1.845mm
Servicevekt 192kg, (M Competition Pacage 191,8 kg)
Tankvolum 16,5 l

Tekniske data

Motortype Vann/oljekjølt 4 cyl rekkemotor, 4 titan ventiler pr cylinder og BMW ShiftCam
Slagvolum 999
Maks. effekt 212Hk, (156kW) v/14500rpm
Maks. dreiemoment 113Nm v/11.000rpm
Setehøyde 832mm / skrittlengde 1.845mm
Servicevekt 192kg, (M Competition Pacage 191,8 kg)
Tankvolum 16,5 l

M 1000 RR

Racing – ingen over ingen ved siden…..

Om adrenalin pumper, konkurranseinstinkt og lidenskapen for aktiv kjøring raser i kroppen, da er dette en perfekt sykkel for deg. Her snakker vi om overlegen interaksjon mellom fører og og sykkel. M 1000 RR er utviklet for bruk i Racing, men gjort tilgjengelig og tilpasset for normal kjøring på vei. BMW M 1000 RR, eller M RR som den ofte betegnes, er tatt frem uten kompromiss, ved å kun benytte optimale komponenter og selvsagt en millimeterpresisjon i bygge av sykkelen. Her er det benyttet High Performance/High Tech komponenter ned til den minste detalj.

«M» Propably the most powerful letter in the world

I sin søken for å bygge en optimal motorsykkel har BMW gjennom sitt «M» program som er godt kjent i bilverdenen, nå tatt frem en optimal Motorsykkel. BMW M 1000 RR er utviklet for racing, men perfeksjonert også for kjøring på vei.

For å sikre optimal effekt både på bane og på vei, har man økt effekt på den 4 cyl. motoren sammenlignet med RR: for å øke moment i mellomregistret. Man har økt med 500 RMP, nå hele 15.100rpm. Titan råder er lettere, ventilarmer er 1,5mm smalere, luftfilter funnel er kortere m.m. Millimeter for millimeter gir millisekunder på millisekunder…

Kort fortalt: En optimal motorsykkel både for bane og vei.

Fra kr 405.000,-

Frak montering og registreringsomkostning tilkommer med kr. 5.000,-

Bilde av sykkkelens merke