Nyheter fra Yamaha
Flere nyheter for 2025 er på vei inn til Speed Motorcenter og Yamaha er intet unntak.
Vi har allerede startet å få inn nye 2025-modeller, og her får du litt informasjon om hver av dem!
Yamaha MT-07 2025
Denne modellen har gjennomgått en omfattende oppdatering og har blitt endret på mange områder.



Hovedendringer:
- Y-AMT-versjonen er utstyrt med Cruise Control for å gi kundene enda mer teknologi for pengene.
- Nyutformet bi-funksjonell LED-frontlysenhet
- Ny 41 mm opp-ned-forgaffel og bakfjæring
- Elektroniske kjøreassistenter, inkludert traction control og tre kjøremoduser (STREET, SPORT, CUSTOM)
- Brukertilpasset kjøreopplevelse med YRC (Yamaha Ride Control)-innstillinger
- Kompakt, nytt design med ny kjørestilling
- Ny 5″ TFT-fargeskjerm med smarttelefontilkobling og navigasjon
- Nytt rammeverk og svingarm optimaliserer stivheten og forbedrer håndteringen
- Styre- og fothvilerposisjonen er endret for å gi en mer engasjerende kjøreopplevelse
- Nye radialmonterte 4-stemplede forbremskalipere
- Ny 41 mm opp-ned-forgaffel og bakfjæring
- Optimalisert lydopplevelse med akustisk forsterkningsteknologi
- Lettvektsfelger i støpt aluminium med Dunlop Sportmax-dekk
- A&S-clutch for mykere nedgiring
- Nye kontroller og automatisk avstengende blinklys med nødbremsesignalering
- Quickshift opp og ned tilgjengelig som ekstrautstyr på standard MT-07.
Dette blir den første MT-07 som får YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) og dermed elektronisk gasspjeld. Med dette tillegget får vi muligheten til å velge mellom tre forskjellige kjøremoduser: Sport, Street og Custom.
I Custom-modusen er det mulig å velge mellom tre forskjellige effektinnstillinger, to nivåer av traction control samt muligheten til å deaktivere traction control.
MT-07 2025 veier 1 kg mindre enn 2024 modellen til tross for de mange oppdateringene og forbedringene. Kjøreklar vekt er 183 kg (Y-AMT 186 kg).
Tracer 9 GT 2025


Nytt for 2025
- Nydesignet ramme: Ny ram i CF-støpt aluminium. Bakrammen i stål er forlenget med 50 mm for å gi mer plass til passasjeren.
- Komfortabelt sete: Førersetet er flatere og bedre polstret, med en smalere front for ekstra komfort og kontroll.
- Elektrisk justerbar vindskjerm: Vindskjermen kan justeres elektrisk med 100 mm vandring.
- Matrix LED-frontlys: Nytt frontlys med avanserte LED-lamper som automatisk justerer lysstyrken basert på omgivelsene for optimal belysning uten å blende andre trafikanter.
- Elektronisk justerbar fjæring
- Fartsholder
- 7″ TFT-instrument med 3 temaer. Garmin Motorized-navigasjon.
- Smart Key som også omfatter sideveskene.
- Varmehåndtak
- Harde sidevesker 30L (fungerer med en trådløs strømforsyning, slik at veskene enkelt kan fjernes).
- Dekktrykksystem
- Oppbevaringsrom på høyre side av tanken med USB-uttak og plass til telefon.
- Tilkoblingsmuligheter: Smarttelefon kan kobles til via USB-kabel, Bluetooth eller WI-FI
- Quick Shift: Skift raskt opp og ned uten å bruke clutchen
Yamaha MT-125



Nytt for 2025
- Forbedret smarttelefontilkobling, inkludert sving-for-sving-navigasjon, værinformasjon og musikksporing.
- Momentsterk 125cc EU5+-motor med variabel ventilaktivering (VVA)
- 5-tommers TFT-fargeskjerm med tre temaer.
- Moderne og aggressivt design.
- Rovdyraktivt ansikt med to lykter.
- Assist- and slipperclutch.
- Traction Control.
- 41 mm opp-ned forgaffel med høye spesifikasjoner.
- Bredt 140-bakdekk.
- Radialmontert kaliper og 292mm bremseskive foran for sterk og presis bremseytelse
Tènèrè 700



Ténéré 700 og Ténéré 700 LOW kommer i fargene Icon Blue og Frozen Titanium. Ténéré 700 Rally kommer i den velkjente Sky Blue.
Selv om Ténéré 700 ved første øyekast ser lik ut, har den fått mange spennende oppdateringer!
Felles for Ténéré 700-serien:
- Ny frontlykt
- 6,3″ TFT-display
- Turn-by-turn-navigasjon
- Håndbeskyttere
- Ny opp-ned-gaffel som er fullt justerbar
- Ny gaffelbro: den nederste er i smidd aluminium, og den øverste er støpt
- Oppdatert, fullt justerbar bakdemper
- Nytt designet link-system
- USB-C-ladeuttak på høyre side av cockpiten
- Nye styrekontroller med joystick- og blinklysfunksjoner, som vi kjenner fra nye MT-09
- YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
- Kjøremoduser: Sport og Explorer
- Oppdatert girkasse
- Nytt clutchdeksel som gir bedre benplass
- Sete i ett stykke
- 10 mm bredere fothvilere
Spesielt for Low:
- 15 mm lavere setehøyde
Spesielt for Rally:
- Fullt justerbar KYB-forgaffel (20 mm lengre enn standard)
- Fullt justerbar KYB-bakdemper (20 mm lengre enn standard)
- Høy forskjerm
- 4 mm aluminiums bunnplate
- Rally-sete (tykkere enn standard)
- Titan-fothvilere (228 g lettere enn standard)
- Raid-tema i displayet