Nyheter fra Yamaha

Flere nyheter for 2025 er på vei inn til Speed Motorcenter og Yamaha er intet unntak.

Vi har allerede startet å få inn nye 2025-modeller, og her får du litt informasjon om hver av dem!

Yamaha MT-07 2025

Denne modellen har gjennomgått en omfattende oppdatering og har blitt endret på mange områder.

Hovedendringer:

  • Y-AMT-versjonen er utstyrt med Cruise Control for å gi kundene enda mer teknologi for pengene.
  • Nyutformet bi-funksjonell LED-frontlysenhet
  • Ny 41 mm opp-ned-forgaffel og bakfjæring
  • Elektroniske kjøreassistenter, inkludert traction control og tre kjøremoduser (STREET, SPORT, CUSTOM)
  • Brukertilpasset kjøreopplevelse med YRC (Yamaha Ride Control)-innstillinger
  • Kompakt, nytt design med ny kjørestilling
  • Ny 5″ TFT-fargeskjerm med smarttelefontilkobling og navigasjon
  • Nytt rammeverk og svingarm optimaliserer stivheten og forbedrer håndteringen
  • Styre- og fothvilerposisjonen er endret for å gi en mer engasjerende kjøreopplevelse
  • Nye radialmonterte 4-stemplede forbremskalipere
  • Ny 41 mm opp-ned-forgaffel og bakfjæring
  • Optimalisert lydopplevelse med akustisk forsterkningsteknologi
  • Lettvektsfelger i støpt aluminium med Dunlop Sportmax-dekk
  • A&S-clutch for mykere nedgiring
  • Nye kontroller og automatisk avstengende blinklys med nødbremsesignalering
  • Quickshift opp og ned tilgjengelig som ekstrautstyr på standard MT-07.

Dette blir den første MT-07 som får YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) og dermed elektronisk gasspjeld. Med dette tillegget får vi muligheten til å velge mellom tre forskjellige kjøremoduser: Sport, Street og Custom.

I Custom-modusen er det mulig å velge mellom tre forskjellige effektinnstillinger, to nivåer av traction control samt muligheten til å deaktivere traction control.

MT-07 2025 veier 1 kg mindre enn 2024 modellen til tross for de mange oppdateringene og forbedringene. Kjøreklar vekt er 183 kg (Y-AMT 186 kg).

Tracer 9 GT 2025

Nytt for 2025

  • Nydesignet ramme: Ny ram i CF-støpt aluminium. Bakrammen i stål er forlenget med 50 mm for å gi mer plass til passasjeren.
  • Komfortabelt sete: Førersetet er flatere og bedre polstret, med en smalere front for ekstra komfort og kontroll.
  • Elektrisk justerbar vindskjerm: Vindskjermen kan justeres elektrisk med 100 mm vandring.
  • Matrix LED-frontlys: Nytt frontlys med avanserte LED-lamper som automatisk justerer lysstyrken basert på omgivelsene for optimal belysning uten å blende andre trafikanter.
  • Elektronisk justerbar fjæring
  • Fartsholder
  • 7″ TFT-instrument med 3 temaer. Garmin Motorized-navigasjon.
  • Smart Key som også omfatter sideveskene.
  • Varmehåndtak
  • Harde sidevesker 30L (fungerer med en trådløs strømforsyning, slik at veskene enkelt kan fjernes).
  • Dekktrykksystem
  • Oppbevaringsrom på høyre side av tanken med USB-uttak og plass til telefon.
  • Tilkoblingsmuligheter: Smarttelefon kan kobles til via USB-kabel, Bluetooth eller WI-FI
  • Quick Shift: Skift raskt opp og ned uten å bruke clutchen

Yamaha MT-125

Nytt for 2025

  • Forbedret smarttelefontilkobling, inkludert sving-for-sving-navigasjon, værinformasjon og musikksporing. ​
  • Momentsterk 125cc EU5+-motor med variabel ventilaktivering (VVA)
  • 5-tommers TFT-fargeskjerm med tre temaer.
  • Moderne og aggressivt design.
  • Rovdyraktivt ansikt med to lykter.
  • Assist- and slipperclutch.
  • Traction Control.
  • 41 mm opp-ned forgaffel med høye spesifikasjoner.
  • Bredt 140-bakdekk.
  • Radialmontert kaliper og 292mm bremseskive foran for sterk og presis bremseytelse

Tènèrè 700

Ténéré 700 og Ténéré 700 LOW kommer i fargene Icon Blue og Frozen Titanium. Ténéré 700 Rally kommer i den velkjente Sky Blue.

Selv om Ténéré 700 ved første øyekast ser lik ut, har den fått mange spennende oppdateringer!

Felles for Ténéré 700-serien:

  • Ny frontlykt
  • 6,3″ TFT-display
  • Turn-by-turn-navigasjon
  • Håndbeskyttere
  • Ny opp-ned-gaffel som er fullt justerbar
  • Ny gaffelbro: den nederste er i smidd aluminium, og den øverste er støpt
  • Oppdatert, fullt justerbar bakdemper
  • Nytt designet link-system
  • USB-C-ladeuttak på høyre side av cockpiten
  • Nye styrekontroller med joystick- og blinklysfunksjoner, som vi kjenner fra nye MT-09
  • YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle)
  • Kjøremoduser: Sport og Explorer
  • Oppdatert girkasse
  • Nytt clutchdeksel som gir bedre benplass
  • Sete i ett stykke
  • 10 mm bredere fothvilere

Spesielt for Low:

  • 15 mm lavere setehøyde

Spesielt for Rally:

  • Fullt justerbar KYB-forgaffel (20 mm lengre enn standard)
  • Fullt justerbar KYB-bakdemper (20 mm lengre enn standard)
  • Høy forskjerm
  • 4 mm aluminiums bunnplate
  • Rally-sete (tykkere enn standard)
  • Titan-fothvilere (228 g lettere enn standard)
  • Raid-tema i displayet

Author
Skrevet av Elisabeth Saglie Nilsen

Media og kommunikasjon i SpeedMC. Ny i MC- bransjen! Utdannet Digital Markedsfører og Webdesigner.